четвъртък, 18 ноември 2010 г.

Цветът на салфетките


Възрастните двойки във филмите. Онези баба и дядо, които пазаруват в супермаркета и се карат за цвета на салфетките. Изглеждат твърде възрастни, за да пазаруват сами, камо ли да имат енергията да участват в кавга за нещо толкова еднократно.
Онези момичета, като мен, като теб, които пишат и четат за самотата. Самотата вечер в компанията на шумна компания. Самотата в осем годишната връзка, която се опитваме да превъзмогнем със следващата шестгодишна такава.
Надявам се да е някаква перверзна старомодност, защото иначе може да се окаже, че свободата, която жадуваме ни поробва повече, отколкото годините прекарани със някого. Плашещата мисъл е, че вече не можем да правим разлика между истинските си желания и това, което се очаква от нас да бъдат желанията ни.
Изглежда все пак искам, когато стана на 80, да се скарам за цвета на салфетките с някого, а после да го хвана под ръка и да го целуна по бузата.

4 коментара:

  1. страхотна си Гери, иска ми се да вярвам, че това наистина си ти ! и че някъде те има точно такава, каквато те виждам тук, напук на всички останали прелитащи 'кукувици' в живота ми ;)

    ОтговорИзтриване
  2. ех...тази сутрин в метрото имаше една двойка, не 80, но поне 60 годишни - тя го гледаше мило, той нежно я придържаше през кръста; хем ми стана мило, хем ми се доплака...

    ОтговорИзтриване
  3. Красотата, към която се стремиш и искаш е нещо неминуемо. Тя е част от нашия живот и можем да и се насладим само ако сме искрени със себе си. Познавам чувството на самотата в шумна компания, като и самотата в дългата връзка.. Но това, което съм открил, е че за да достигне човек точно до тази красота, която описваш са нужни само 2 неща: отдаване на другия и просто любов..
    Нещата са прости. Ние сами си ги усложняваме ;)

    ОтговорИзтриване
  4. И btw, от теб се очаква желанията ти да са истински, и ако някой друг очаква нещо различно, това е негов проблем .. а не твой!!!

    ОтговорИзтриване